Bestellen, betalen en leveren

Bestellen

Een bestelling plaatsen bij HQParts kan in enkele stappen. Zodra je het gewenste artikel hebt gevonden
plaats je deze in het winkelmandje. Zodra je alle gewenste producten hebt toegevoegd is ga je naar het
winkelmandje en controleer je de bestelling. Klik vervolgens op de blauwe bestelknop en start het
afrekenproces. Als je al klant bent van HQParts hoef je de gegevens alleen te controleren. Ben je een
gast of nieuwe klant, dan moet je alle gegevens invullen, zodat wij het pakket naar het juiste huis kunnen
verzenden. 

Kies bij het afrekenen voor de gewenste betaalmethode (zie het onderdeel betaalmethodes hieronder voor
de opties).

Zodra je de bestelling hebt geplaatst is het in sommige gevallen mogelijk om de bestelling te annuleren,
neem hiervoor contact op met onze klantenservice via info@hqparts.nl of bel naar 072-0710850. Zodra
het pakket is geleverd kun je ervoor kiezen om het pakket te retourneren. Voeg dan het retourformulier
bij, of vraag een retour aan via je account en stuur het product weer retour. 

Betalen

iDeal

De eenvoudigste manier voor online betalingen. Zodra jouw bank iDeal aanbiedt kun je direct betalingen
uitvoeren, een registratie is niet nodig. Met iDeal betaal je in je eigen vertrouwde omgeving. Betalen via
iDeal is gratis bij HQParts.

Klarna

Via Klarna kun je jouw bestelling achteraf betalen. Bij de eerste betaling kom je in de betaalomgeving van
Klarna terecht, die hier bij een eerste betaling om je naam, geboortedatum, adres en telefoonnummer
vraagt. Na een kredietwaardigheidscheck kun je bestellingen van HQParts via Klarna betalen. Je hoeft de
bestelling pas te betalen zodra je alle producten hebt ontvangen en besloten hebt deze te houden, binnen
de betaaltermijn van 14 dagen. De betalingsgegevens kun je terugvinden in je account bij Klarna. Betalen
via Klarna is gratis bij HQParts. 

Bancontact

Voor een betaling via Bancontact kun je kiezen voor de optie betalen via de app of betalen met de betaalkaart.
Betaal veilig via de omgeving van Bancontact. Betalen via Bancontact is gratis bij HQParts.

KBC/CPC Betaalknop

Bij deze betaaloptie kies je voor je eigen bank en ga je naar je vertrouwde betaalomgeving, waarin je direct
kunt betalen, of het bedrag op een andere datum wilt laten afschrijven (maximaal  maanden na de aankoopdatum).
Betalen via de KBC/CBC Payment Button is gratis bij HQParts.

PayPal

Voor betalen met Paypal voer je bij het afrekenen alleen het e-mailadres en het wachtwoord van het payPal
account in om te kunnen betalen. Betalen via PayPal is gratis bij HQParts. 

Bankoverschrijving

Bij betalingen via een bankoverschrijving ga je naar de vertrouwde omgeving van je eigen bank waar je het geld
via een bankoverschrijving kunt betalen. Je ontvangt de betaalgegevens per mail of in een nieuw scherm, je kunt
de gegevens ook ophalen via een QR-code. Betalen via een bankoverschrijving is gratis bij HQParts.

Betalen op factuur

Voor de mogelijkheid om op factuur te betalen kun je contact op nemen via info@hqparts.nl 

Levering van je pakket

Tijdens het bestellen is bij de producten direct zichtbaar of een product op voorraad is, of het product nog besteld 
moet worden of dat het speciaal besteld wordt per bestelling. Zodra een product op voorraad is wordt het pakket 
diezelfde dag nog verzonden, wanneer het product nog niet op voorraad is, wordt het pakket binnen 10 werkdagen 
verzonden. 

Pakketten die voor 3 uur besteld zijn worden dezelfde dag nog verzonden via DHL, *met uitzondering van de
weekenddagen, met tracking en aflevering zonder handtekening. Als je de voorkeur geeft aan verzekerde verzending
met vereiste handtekening, zullen er extra kosten in rekening worden gebracht. Neem contact met ons op voordat je 
deze bezorgwijze kiest. Welke verzending je ook kiest, je krijgt van ons een trackingsnummer waarmee je jouw pakket
online kunt volgen.

Als je bij het eerste bezorgmoment niet thuis bent wordt het pakket twee keer overdag en twee keer in de avond bij je
aangeboden. Nadat het pakket voor de eerste keer is aangeboden kun je kiezen voor een andere bezorgoptie. Als na 4
bezorgmomenten het pakket niet is bezorgd zal het pakket naar een afhaalpunt worden gebracht, waar het pakket 7
dagen zal blijven. Wordt het pakket niet opgehaald zal het weer terug naar de verzender worden gebracht. 

De verzendkosten van €3,95 (tot 20 kilo, daarna is de prijs afhankelijk van het gewicht) zijn inclusief behandeling,
verpakking en frankering. Behandelingskosten zijn vaste bedragen, terwijl vervoerskosten afhankelijk zijn van het
totaalgewicht. We raden je aan de artikelen onder te brengen in één bestelling. We kunnen twee apart geplaatste
bestellingen niet samenvoegen, voor elke bestelling zullen dus verzendkosten in rekening worden gebracht. Jouw pakket
wordt op eigen risico verzonden, maar er wordt bijzondere zorg besteed aan breekbare voorwerpen. Onze dozen zijn
groot genoeg om jouw artikelen goed beschermd te kunnen verzenden.

Garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product
datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.